Introductieweek Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Introductieweek Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Introductieweek Sydney

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

14 Februari 2016 | Australië, Sydney

Maandag 8 februari gingen we naar het Wake Up! hostel. Dit was het hostel waar we samen met alle andere mensen van de UltimateOz week zaten. Dit is een georganiseerde week waar we dingen gingen leren over werk zoeken in Australië maar daarnaast allemaal leuke activiteiten deden. We sliepen in een 10 persoons kamer maar niemand van deze mensen nam deel aan de UltimateOz week, dat vond ik wel jammer aangezien je in een kamer mensen sneller leert kennen.
We begonnen de week met een wandeltocht door Sydney waarbij er onderweg tips werden gegeven over goedkope winkels en restaurants. Verder had je hier goed de mogelijkheid de mensen uit de groep wat beter te leren kennen. We ontmoetten al snel 2 Nederlandse meisjes en later nog 2 Nederlandse jongens. Verder waren er ontzettend veel Engelsen en maar een paar mensen uit andere landen. 's Avonds hadden we een introductie feestje in de Side Bar, de bar van het hostel waar we verbleven.
De groep bleek uiteindelijk te bestaan uit heel veel Engelsen, 7 Nederlanders (2 jongens, 5 meisjes) en dan nog wat mensen uit andere landen (Duitsland, Amerika, Canada). In totaal waren we met zo'n 40 mensen.

Dinsdag 9 februari hadden we een boottocht met 1/3 deel van de groep. We voeren onder andere langs het Opera House en de Harbour Bridge. Je kon voorop de boot zitten en er waren netten waardoor je boven/in het water lag. Eenmaal aangekomen bij een strandje zijn we wezen zwemmen en hadden we een barbecue aan boord. We konden van het dak van de boot afspringen en we hebben nog een tijdje op het strand doorgebracht. De kapitein vond in het water een kleine pijlstaartrog die hij op het strand wist te krijgen waardoor we hem even konden bewonderen (de rog, niet de kapitein).
Na de boottocht zijn we naar de bank gegaan omdat er pinpassen voor ons waren geregeld. Eveline en ik zaten samen met Davey, een Nederlandse jongen, in een kamertje. Toen de vrouw van de bank vroeg waar we vandaan kwamen zei hij The Netherlands en wij zeiden Holland. Haar reactie: 'The Netherlands is amazing, but I've never been to Holland.' Ze schaamde zich dood toen we zeiden dat we allemaal uit hetzelfde land komen.
's Avonds hebben we samen met de andere Nederlanders gegeten.

Woensdag 10 februari moesten we om 9 uur uitchecken. Hierna kregen we een voorlichting over werken en reizen in Australië maar aangezien wij niet echt willen gaan werken was dit niet zo interessant voor ons. We hoorden hier wel over een barskills cursus die we konden doen. En ondanks dat we niet in Australië willen werken leek dit ons wel handig om te doen. Wie weet komt het nog eens van pas in Nederland.
Aan het einde van de presentatie kwam er nog een typische Australiër vertellen over een surfkamp. Aangezien wij vanwege UltimateOz een dikke korting kregen hebben we dit geboekt.
Vervolgens zijn we met zijn allen in de bus gestapt op weg naar base camp. Dit was een kamp op zo'n 3 uur rijden van Sydney. We sliepen met een deel van de groep in een soort huisje die verdeeld was in 3 kamers, maar er waren geen deuren dus het was meer 1 grote kamer. Nadat iedereen zijn spullen had gedumpt en Josie de kangoeroe (een wilde kangoeroe die zo weg kan lopen als ze dat wil maar toch blijft ze bij het kamp) had bewonderd zijn we met een paar mensen naar het strand gegaan. Dit was op een paar minuten lopen van het kamp af. Het was er waanzinnig mooi en super rustig dus we hebben hier een hele tijd doorgebracht. 's Avonds waren er pizza's besteld die allemaal op een tafel werden uitgestald zodat je van alles wat kon pakken. Vervolgens zijn we gaan kingsen met een mega groep. Dit is een spel waarbij je steeds een kaart moet pakken en waarbij elke kaart een soort opdracht heeft. Daarna zijn we nog een keer met de hele groep naar het strand gegaan. Maar natuurlijk niet zonder een kruiwagen vol drank (de begeleiders hielden van een feestje). Iedereen had zijn slippers op het strand in de kruiwagen gelegd. Aan het einde van de avond kon ik mijne na een lange zoektocht niet meer terugvinden..

Donderdag 11 februari lagen mijn slippers opeens (pas na het ontbijt) in de kamer. Ik snap nog steeds niet waar ze al die tijd zijn geweest want ik had nog een rondje langs alle bedden gelopen om te kijken of iemand anders ze misschien per ongeluk mee had genomen.
Na het ontbijt zijn we met auto's door de duinen gereden. Onderweg kwamen we nog langs resten van het skelet van een walvis. Er was niet veel van over omdat toeristen door de jaren heen een groot deel hebben meegenomen als souvernir. De auto ging gigantisch te keer maar het was echt geweldig. We stopten bij een steile bult en hier zijn we gaan sandboarden. Op een houten plankje van de berg af. De eerste keer was zo ontzettend eng maar daarna was het heel leuk. Het spijtige was wel dat je elke keer ook weer de bult op naar boven moest klauteren en dit was toch wel echt heel zwaar.
Later hebben we nog een wandeltocht gemaakt door de bergen waarbij we langs prachtige stranden en de zee liepen.
Nadat iedereen terug was kwam er een man met een collectie Australische dieren langs. Hagedissen, schildpad, een beest waarbij de kop en kont hetzelfde lijken en een slang. We mochten alles vasthouden en ik heb dus ook een mega slang om mijn nek gehad.
De rest van de dag zijn we naar het strand geweest om te zwemmen en 's avonds zijn we weer met de kruiwagen naar het strand gegaan.

Vrijdag 12 februari hadden we een dolfijnen cruise. Aan het begin zagen we niets maar nadat we dolfijnen bij een andere boot hadden gespot kwamen ze ook bij onze boot. We zagen zelfs een dolfijn samen met een baby dolfijn. En ondanks dat ik tijdens School at Sea super veel dolfijnen heb gezien heb ik nog nooit een baby gezien dus dat was super!
Nadat we hadden geluncht zijn we terug gegaan naar het WakeUp! hostel in Sydney. 's Avonds was er in de Sidebar een feestje waarbij je als hostelgast een bandje kreeg waardoor je een half uur lang gratis drinken kon halen. Wij hebben dus ongeveer een half uur lang bij de bar gestaan om onafgebroken nieuwe drankjes te halen en deze pas na het half uur allemaal op te drinken. We waren dus gratis voorzien van drinken voor de hele avond.

Zaterdag 13 februari ben ik met Dimphey, Nederlands meisje, naar Paddies Market geweest. De markt was een enorme chaos met allemaal verschillende soorten kraampjes door elkaar. Elk marktje zat in een soort garage waardoor de mensen makkelijk elke dag hun kraam kunnen openen en sluiten. Het leek heel erg op een Thaise markt waar we in Bangkok zijn geweest, dus dat zegt denk ik al genoeg over de chaos.
Na de markt heb ik wat praktische dingen geregeld zoals wat bankzaken.
's Avonds was het tijd voor de Ultimate party. We gingen met de hele UltimateOz groep langs 4 barren en in elke bar kreeg je een drankje. Bij de 1e bar werd er nog een poolcompetitie gehouden. Degene die als enige aan het einde niet 2 keer gemist had kreeg extra veel drank geloof ik. Ik raakte de eerste keer maar daarna lag ik er al snel uit. Na de 2e bar waren Eveline en ik iedereen kwijtgeraakt. Hierdoor hebben we de 3e bar compleet gemist omdat we geen idee hadden waar de groep heen was. Eveline schopte onderweg tegen glas aan waardoor we nog een tijdje in de Starbucks hebben doorgebracht waardoor een man haar teen kon verbinden. Vervolgens moest hij allemaal gegevens van ons hebben, zelfs van mij omdat ik 'getuige' was. Dat was een beetje overdreven vond ik, maar goed. Eveline is vervolgens teruggegaan naar het hostel en ik ben naar de 3e kroeg gerend nadat ik eindelijk contact vond met iemand van de groep. Na de 3e kroeg gingen we namelijk met een partybus terug naar het hostel! De rest van de avond zijn we in de Side Bar gebleven. Toen ik uiteindelijk wilde slapen was er een feestje gaande op mijn kamer waardoor ik toch maar weer terug ben gegaan naar de bar.

Zondag 14 februari was alweer de laatste dag van de UltimateOz week. We sloten de week af met een coast to coast walk. We waren met vrij weinig mensen van de groep, hoogstwaarschijnlijk omdat de meeste mensen te brak of te moe waren. Van 12 tot 3 uur hebben we langs verschillende stranden gewandeld. Het was snikheet maar heel mooi. Bij het laatste strand werden we gedropt en hier konden we zwemmen en de rest van de dag doorbrengen. 's Avonds heb ik samen met 3 andere Nederlanders gegeten en de rest van de avond heb ik samen met Dimphy na zitten kletsen aangezien we de dag erna allemaal uit elkaar gingen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 34066

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: