Onze laatste week in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Onze laatste week in Australië - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Onze laatste week in Australië

Blijf op de hoogte en volg Lian

15 Juni 2016 | Australië, Cairns

Donderdag 9 juni kwamen we 's middags aan in onze allerlaatste bestemming, Cairns. In het hostel moesten we eigenlijk allebei onze creditcard laten zien, maar aangezien ik hem nooit gebruikte zat hij helemaal onderin mijn tas. Gelukkig was de receptioniste uiteindelijk overtuigd dat een foto wel goed genoeg was, want ik had niet zo'n zin om mijn hele tas leeg te gaan halen. Vervolgens ging ze ook nog de handtekeningen van mijn paspoort en creditcard vergelijken, maar aangezien mijn paspoort al 5 jaar oud is leken ze niet echt meer op elkaar. Ze had het er maar moeilijk mee en uiteindelijk vroeg ze maar aan mij of de handtekeningen hetzelfde waren.
Nadat we eindelijk waren ingecheckt en onze spullen hadden gedumpt hebben we een beetje rondgelopen door Cairns.
Bij ons hostel hoorden een restaurant en een bar waar elke dag feesten waren, dus hier zijn we 's avonds uit eten gegaan. Tijdens het eten liepen er 2 mensen met een kleine krokodil en een slang rond. Hier zijn we natuurlijk even mee op de foto geweest! Na het eten hebben we wat gedronken met Jon waar we afgelopen week samen mee hadden gereisd, Davey die we nog kenden uit Sydney en dus al 4 maand niet gezien hadden, een Zweedse jongen die toevallig bij ons aan tafel kwam zitten en nog wat andere bekenden. Het was heel gezellig!

Vrijdag 10 juni gingen we snorkelen bij het Great Barrier Reef! Dit was natuurlijk een echte must do voor Australië. We hadden geen idee wat we ervan moesten verwachten aangezien we ook al hadden gesnorkeld bij the Whitsundays en de meningen verschillend waren over welke plek mooier was. Uiteindelijk vond ik het super mooi, maar mijn dag werd helemaal fantastisch toen we opeens een schildpad zagen!! Het was zo ontzettend leuk om te zien en hij kwam zelfs super dicht bij ons zwemmen. Zo dichtbij dat ik op een gegeven moment moeite moest doen hem niet per ongeluk aan te raken. We hebben een hele tijd boven de schildpad gedobberd en heel veel foto's en filmpjes gemaakt. Het was geweldig!
Nadat we 2 keer gesnorkeld hadden en tussendoor nog een buffet lunch hadden gehad werd er gevraagd of er mensen mee wilden doen met boomnetting. We hadden niet echt een idee wat het was maar het klonk wel avontuurlijk, dus we deden mee. We moesten met zo'n 15 anderen in rijtjes op een net achteraan de boot gaan liggen en je met je handen aan het net vasthouden. Vervolgens gingen we varen en we gingen net zo lang door totdat iedereen van de achterste rij had losgelaten. Het klonk best wel leuk maar zodra we begonnen was het al vreselijk aangezien er mega golven over ons heen kwamen en ik mijn handen eigenlijk nodig had om mijn bikini vast te houden zodat ik hem niet zou verliezen. Ik was dan ook dolgelukkig toen we eindelijk stopten en ik mijn bikini nog aanhad. Nadat het was afgelopen was het toch wel een beetje leuk.
's Avonds gingen we uit eten met Frank die we, net als Davey, nog kennen uit Sydney, we hadden hem alleen halverwege de East Coast ook nog een keer gezien.
Na het eten hebben we weer een drankje gedronken met Frank, Jon, 2 meisjes van onze Whitsundays tour en nog wat andere mensen.
Toen ik later mijn tanden aan het poetsen was was ik ondertussen met 2 kamergenoten aan het praten. Pas toen we een hele tijd hadden gepraat kwamen we erachter dat we alle 3 Nederlands waren, dat was best een beetje dom haha.

Zaterdag 11 juni hadden we samen met Frank, Davey en Bart (een jongen uit Davey zijn hostel) een auto gehuurd. Hiermee hebben we de hele dag rondgereden langs allemaal watervallen en hebben we natuurlijk hier en daar even een duik genomen. Er was zelfs een waterval waarbij er rotsen waren die je als een glijbaan kon gebruiken, super leuk!
's Avonds gingen we met z'n 5en uit eten, maar natuurlijk wel bij een restaurant waar we kortingsbonnen voor hadden!
Na het eten hebben we nog rondgelopen bij de night markets. Dit waren allemaal kraampjes/winkeltjes in een overdekt gebouw. Het deed me heel erg denken aan Thailand en de helft van de kraampjes bestond dan ook uit Aziatische mensen die massages gaven.

Zondag 12 juni moesten we uitchecken in ons hostel aangezien we de laatste 3 nachten in een ander hostel sliepen. Het nieuwe hostel bleek een kwartier lopen van het centrum af te zitten wat best wel jammer was aangezien ons eerste hostel middenin het centrum zat. Het regende ook nog eens waardoor we dus met al onze spullen door de regen moesten lopen. Terwijl we onderweg waren vroeg iemand nog of we mee wilden een biertje drinken, maar 10 uur 's ochtends leek ons daar toch iets te vroeg voor :').
Aangezien het niet meer stopte met regenen zijn we maar de hele dag gaan shoppen in de shoppingmall. We hadden immers toch warme kleren nodig om Nederland te kunnen overleven.
's Avonds toen het gelukkig wat droger werd hebben we eindelijk gebruik gemaakt van de gratis buiten barbecues die ze hier en in Nieuw Zeeland overal hebben. We hadden wat eten ingeslagen en Frank had bestek uit zijn hostel meegesmokkeld. Na afloop moesten we de barbecue natuurlijk ook weer schoon achterlaten, maar dit was vrij moeilijk zonder schoonmaak spullen. We hebben maar geprobeerd er het beste van te maken.

Maandag 13 juni hadden we een tour naar Daintree forest. We werden bij ons hostel opgehaald waar bleek dat er iets mis was gegaan in onze registratie aangezien ze dachten dat we met 4 mensen waren. Het bleek gelukkig niet onze fout te zijn. De groep bestond hierdoor maar uit 11 in plaats van 13 mensen.
We moesten zo'n 2 uur rijden voordat we bij onze eerste stop kwamen. Onderweg reden we langs een weiland waar tussen de paarden zo'n 100 wilde kangoeroes liepen. Ik heb echt nog nooit eerder zoveel bij elkaar gezien. Het was geweldig om te zien!
Toen we eenmaal aankwamen kregen we eerst 'morning tea', oftewel koffie of thee met een koekje. Vervolgens gingen we een krokodillen tour doen. Met een bootje vaarden we door een rivier waar we al gauw een krokodil zagen. Althans, de gids zag er 1 maar ik moest er vrij lang naar zoeken. Het bleek een mini krokodil te zijn en eigenlijk was hij echt heel schattig. Verder hebben we nog 2 grote en 1 andere kleine krokodil gezien onderweg. Het was super leuk!
Na dit krokodillen avontuur gingen we naar een lookout waar we uitkeken over een deel van de rivier.
Vervolgens deden we een wandeltocht door het regenwoud, onderweg kregen we ook nog te maken met een regenbui wat het regenwoud dan wel weer compleet maakte.
Als laatste gingen we naar Cape Tribulation, dit is een plek waar het strand en het regenwoud samenkomen. Hier hebben we dus een tijdje tussen de bomen en over het strand gelopen. Het was super mooi!
's Avonds gingen we weer wat drinken in ons oude hostel waar we weer allemaal bekenden tegen kwamen.

Dinsdag 14 juni was het weer tijd om te shoppen. Ondanks dat we bijna geen ruimte in onze tassen hadden moesten we natuurlijk wel even een leuk souveniertje kopen. Bovendien moesten we ons laatste geld uitgeven. Bij de supermarkt hadden we onze appels dan ook precies zo uitgekozen dat we uiteindelijk maar 1 cent overhadden op de pinpassen. Zo'n verlies konden we nog wel aan.
Aangezien dit alweer onze aller aller laatste echte dag was van onze reis gingen we met z'n 2en uit eten. Het plan was om 3 gangen te eten maar na ons heerlijke voor- en hoofdgerecht zaten we beide bomvol waardoor het toetje er niet meer van is gekomen.
's Avonds gingen we weer naar de bar in ons oude hostel en aan het einde van de avond was het tijd om afscheid van iedereen te nemen.

Vandaag was het dan echt tijd om te beginnen aan onze terugreis. We hebben een 32 uur durende reis op de planning staan. Bij onze eerste vlucht ging het al bijna mis. We waren al 1.5 uur op het vliegveld toen we bedachten dat het wel heel erg lang duurde voordat we onze bagage in konden checken aangezien onze vlucht al over 20 minuten was. Toen we maar besloten naar de balie te lopen werd er net omgeroepen dat het inchecken voor onze vlucht gesloten was. Dat bezorgde me wel even een paniekaanvalletje maar na de woorden: "Damn girls, you are pretty late" mochten we gelukkig nog snel inchecken. Daarna zijn we snelwandelend het hele vliegveld doorgegaan en uiteindelijk was het vliegtuig vertraagd waardoor we het echt makkelijk hadden gehaald. Na een 2 uur durende vlucht kwamen we aan in Brisbane waar we met een bus naar het Internationale vliegveld werden gebracht en waar we 6 uur moeten wachten op onze volgende vlucht, een 14 uur durende vlucht naar Dubai. Hier moeten we nog 3 uur wachten op onze vlucht naar Amsterdam. Uiteindelijk zullen we 16 juni rond 13.15 uur landen op Schiphol. Hier wordt onze reis dan dus ook definitief beëindigd. Het is echt onzettend raar om na 8 maanden samen gereisd te hebben afscheid van elkaar te moeten nemen. Het geeft een heel erg dubbel gevoel om weer terug te gaan. Aan de ene kant is het natuurlijk super leuk om iedereen weer te zien en een knuffel te kunnen geven, maar aan de andere kant wil ik nog helemaal niet stoppen met reizen en leven met een backpack. Alhoewel het wel fijn is om geen blog meer te hoeven schrijven haha.
De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen en het is me onwijs goed bevallen. Heel erg bedankt voor het beleven van al deze avonturen met mij Eef!!