Magnetic Island, Townsville en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Magnetic Island, Townsville en Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Magnetic Island, Townsville en Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Lian

08 Juni 2016 | Australië, Mission Beach

Vrijdag 3 juni moesten we na een korte nacht de bus van 0945 halen. Samen met Jon, de Engelse jongen van onze Whitsundays tour en onze kamergenoot in Airlie Beach, namen we de bus naar Townsville en vanaf daar een ferry naar Magnetic Island. Nadat we boodschappen hadden ingeslagen namen we een bus naar ons hostel. We hadden 2 dagtickets gekregen van een jongen bij de boot, maar helaas was dit overduidelijk voor de buschauffeur en moesten we alsnog zelf tickets kopen. Dat was wel vrij spijtig.
We sliepen in een mega groot hostel met allemaal kleine huisjes. Het was net een vakantiepark. De huisjes waren allemaal verlicht en veranderden steeds van kleur en het zag er echt super leuk uit!
's Avonds hebben we samen met Jon en een Duitse jongen, Felix, spelletjes in de bar gedaan. Op een gegeven moment werden er opeens stoelen klaar gezet en bleken ze stoelendans te gaan spelen. Wij deden natuurlijk mee! We waren alle 10 super fanatiek en het was best wel stressvol. Jon won uiteindelijk ook nog waardoor hij een gratis kan met bier en een shotje kreeg. Het was hilarisch om mee te doen!
Later werd er nog omgeroepen dat er 10 shotjes klaar stonden bij de bar en dat de eerste 10 mensen die erheen gerend kwamen dit dus gratis mochten drinken. Wij zaten toevallig aan een tafel dicht bij de bar, dus die hadden we in de pocket!

Zaterdag 4 juni begonnen we met zwemmen in het ijskoude zwembad van het hostel. We hadden ook nog een poging gedaan om onze kleren te wassen maar na een half uur lag het wasmiddel nog steeds bovenop de was en was alleen de onderste laag van de kleding helemaal doorweekt. De was was er dus niet echt schoner op geworden. Dat was vrij spijtig.
Na de lunch zijn we met de bus naar de andere kant van het eiland gegaan om een wandeling te doen. We hadden namelijk gehoord dat je hier goed koala's kon spotten. Aangezien wij nog steeds geen koala hadden gezien moest dat natuurlijk echt nog even gebeuren! Toen we op de terugweg nog steeds geen wilde koala hadden gezien besloten we maar om van het pad af te wijken en door de bosjes te gaan lopen. Jon had al wel koala's gezien tijdens zijn reis en vond ons nieuwe plan maar niks. Dat maakte ons alleen niet zoveel uit want we waren vastberaden een koala te gaan spotten. Toen we even stil stonden om over en weer elkaar jaloers te maken door te zeggen wat voor beesten we al hadden gezien die de ander nog niet gezien had spotte ik opeens een koala!! We waren zo ontzettend blij, echt blijer dan je je kan voorstellen. Hij was ook nog eens wakker dus we hadden super veel mazzel aangezien koala's 22 uur per dag slapen. We hebben hem een hele tijd lopen bewonderen en een kleine photoshoot met hem gehouden. Hij was niet zo goed in verschillende pose's aanhouden, maar dat is oké. Later zagen we ook nog een slang waar we eindelijk een foto van hebben kunnen maken. Het was geen mega slang, maar hé beter dan niets. Ik had de wandeling nog wel 5 keer willen lopen, zo blij was ik.
Na ons wandelavontuur gingen we naar de supermarkt om wortelen te kopen. Er was namelijk een plek op het eiland waar allemaal rock wallabies (soort kleine kangoeroes) zijn. We waren een beetje laat waardoor de meesten al volgegeten waren maar uiteindelijk hebben we alle 3 toch nog heel wat kunnen voeren. Je moest heel wat geduld hebben voordat een wallaby op je af durfde te komen, maar het was zo schattig! Ze waren allemaal super klein.
's Avonds hebben we weer in de bar doorgebracht. Dit keer met Jon en een Nederlandse vriend van hem, Koen. Jon vertelde dat iedereen de naam Koen heel grappig vond aangezien je het net zo uitspreekt als de goedkope pakken wijn hier, Goon. Daar had ik nog nooit over nagedacht aangezien het voor ons een doodgewone naam is.
We kregen het natuurlijk ook weer voor elkaar om een gratis shotje te krijgen. Dit keer door bij een barman op de grond te gaan zitten. Het was echt een gekkenhuis maar we wisten er alle 4 één te bemachtigen. We hadden ook nog een poging gedaan met stoelendans maar ik werd weer 4e helaas. Alle 10 de mensen die mee hadden gedaan kregen wel een shotje, dus dat was mooi. We klinken nu trouwens echt als alcoholisten, maar dat viel wel mee hoor!
Aan het einde van de avond voordat de bar ging sluiten ging iedereen op de tafels dansen en bij een bepaald lied moesten we met zijn allen op de grond gaan slaan. Het was geweldig.

Zondag 5 juni was het alweer tijd om uit te checken. Samen met Jon, die besloot om nog een dag langer met ons mee te reizen, namen we de bus naar de ferry. Toen ik wilde gaan zitten zag ik dat iemand zijn portemonne had laten liggen, dus die heb ik maar bij de buschauffeur ingeleverd. Was vast goed voor mijn karma!
We sliepen in een best wel luxe hostel in Townsville, dus dat was hartstikke fijn. Toevallig waren we ook nog met zijn 3en in dezelfde kamer geplaatst.
We hebben eerst maar een beetje lopen wifi'en aangezien we allemaal geen internet hadden gehad een paar dagen. De rest van de dag hebben we door het stadje gelopen en 's avonds wilden we een wandeling naar een berg gaan maken om vanaf daar de zonsondergang te gaan bekijken. De weg naar de top van de berg was alleen niet echt wat we verwacht hadden. Het eerste deel was nog wel oké en ondanks dat we geregeld tussen allemaal bosjes in liepen kwamen we er nog wel doorheen. Het werd alleen steeds dichtbegroeider waardoor we uiteindelijk maar besloten het op te geven aangezien we dezelfde weg ook nog in het donker naar beneden moesten gaan afleggen. Gelukkig was het uitzicht vanaf ons eindpunt al mooi genoeg.

Maandag 6 juni moesten we tot half 3 wachten op de bus. In de tussentijd hebben we dus maar weer door Townsville gelopen en hebben we geluncht in een restaurantje.
De bus was super druk dus we konden allemaal niet bij elkaar zitten. Dat was een beetje jammer. Wij waren dit keer onderweg naar Mission Beach, maar Jon ging gelijk door naar Cairns. We gingen dus even voor 3 dagen uit elkaar, maar in Cairns zouden we elkaar weer zien.
We sliepen in een vrij klein hostel waardoor je bijna iedereen herkende. Dat was heel leuk.
's Avonds vroeg iemand nog of we mee wilden om wat te gaan drinken, maar dat was niet zo'n slim plan aangezien ik de volgende dag vroeg op moest staan.

Dinsdag 7 juni moest ik namelijk om kwart voor 6 opstaan. Vandaag was de dag van mijn skydive! Gelukkig gingen 2 van mijn kamergenoten ook skydiven dus ik hoefde mijn ochtend niet alleen door te brengen.
Nadat we wat papierwerk hadden ingevuld was ik ingedeeld in de 2e groep waardoor ik pas om 8 uur weer terug hoefde te komen. Gelukkig zat ons hostel naast de skydive receptie waardoor ik nog even snel mijn bed in kon duiken.
Eenmaal terug om 8 uur bleek de 1e groep een beetje vertraagd te zijn waardoor ik naar het strand ben gegaan om bij hun landingen te kijken. Het zag er super leuk uit, want je kon echt 1 voor 1 mensen uit het vliegtuig zien komen en later zag je heel duidelijk dat de parachutes open gingen.
Nadat iedereen geland was was het mijn beurt. Eerst kreeg ik wat informatie van mijn skydive instructeur, Ryan. Hij probeerde dit gedeeltelijk in het Nederlands maar dat was toch iets te moeilijk. Daarna ging hij maar over op Duits. Dit ging nog vrij goed totdat hij parachute ("Fallschirm") in het Duits zei. Daar ging het mis aangezien ik nog nooit van dat woord gehoord had, dus toen gingen we maar weer gewoon over op Engels. Met de auto werden we naar het vliegtuig gebracht. Onderweg zag ik een Cassowary langs de weg staan. Dit is een enorme vogel waar ik tot dat moment nog nooit van gehoord had. Hij blijkt vrij gevaarlijk te zijn (wat op zich vrij logisch is aangezien alles in Australië gevaarlijk is) want hij kan een mens vermoorden. Mocht je ooit een cassowary tegenkomen dan moet je ergens achter gaan staan aangezien ze een heel slecht geheugen hebben en dan dus vergeten dat je er bent.
Eenmaal op het vliegveld werden we allemaal in 2 rijtjes in het vliegtuigje gepropt. Terwijl we aan het opstijgen waren klikte de instructeur me aan alle kanten aan hem vast. Ik kon het niet controleren dus ik hoopte maar gewoon dat ik tijdens het springen aan hem vast zou blijven zitten. Het uitzicht vanuit het vliegtuigje was heel erg leuk. Nadat we de 14.000 ft. hadden bereikt was het tijd voor de eerste skydivers om te springen. Het zag er best wel eng uit aangezien ze meteen uit het zicht waren nadat ze sprongen. Ik was aan 4e aan de beurt. We moeten zittend op de grond naar de deur bewegen en vervolgens moest ik mijn benen onder het vliegtuig doen. Ik heb geen idee wat er de volgende seconden gebeurde maar opeens vloog ik door de lucht en moest ik een banaanhouding aannemen. Nadat we wat rondjes hadden gedraaid en we heel wat naar beneden waren gevallen ging de parachute uit. Dat was misschien nog wel heel raarste moment van de hele skydive aangezien we opeens een stukje omhoog gingen en ik niet doorhad dat dat door de parachute kwam. Ryan ging nog even leuk doen door zo'n 90 graden scheef te gaan hangen en rondjes te draaien. En ik mocht zelf ook nog een stukje sturen, super leuk!
Ik moet zeggen dat het ook wel weer veilig voelde om te landen. Wel jammer dat mijn ene oor helemaal dichtzat en dat ik bijna niks kon horen.
Ondanks dat onze landing heel goed ging ging het nog bijna mis toen de volgende skydivers landden. Zij vlogen namelijk in onze parachute en Ryan zei dat we mazzel hadden dat we al los waren gemaakt van de parachute want anders had het goed mis kunnen gaan.. Hij was dan ook heel boos op de andere instructeur aangezien het strand 14 kilometer lang was en het dan best dom is om ergens tegenaan te vliegen haha.
Al met al was het een super leuke ervaring en de aftermovie is erg vermakelijk geworden.
Nadat ik een tijdje was bijgekomen van mijn skydive gingen we met wat mensen van het hostel naar een super mooi meer. Het leek ons leuk om er doorheen te lopen aangezien je dan uitkwam in een 2e zwemgedeelte. De weg er naartoe was alleen vreselijk aangezien het vol met stenen zat en het super glad was af en toe. Ik was dan ook 2 keer onderuit gegaan en een paar extra verwondingen op mijn benen rijker na afloop. Het was uiteindelijk wel weer een leuk avontuur.
Nadat we allemaal ook weer de weg naar het beginpunt van het meer hadden afgelegd gingen we naar een regenwoudje. Hier gingen we doorheen lopen en het was de bedoeling dat Evie, een vrouw van het hostel, ons af en toe wat ging vertellen. We werden alleen allemaal zo erg geterroriseerd door muggen dat iedereen half rennend er doorheen is gegaan.
Nadat we de muggenaanvallen hadden overleefd was het tijd om terug te gaan naar het hostel. Hier namen we een duik in het zwembad en uiteindelijk hebben we een hele tijd doorgebracht door met 2 jongens te volleyballen in het zwembad. We hadden een heel creatief net gemaakt van stangen en een opblaasbaar voetbalgoaltje, maar het werkte prima.
's Avonds gingen we met een andere hele groep naar een bar in de buurt aangezien daar een gratis barbecue werd georganiseerd. We hebben ook nog mee gedaan met een poolcompetitie waar we, nadat we toch echt beide een keer geraakt hadden, dik mee verloren.
De rest van de avond hebben we toen maar besteed aan darten met Gonner (Amerikaans), Arthur (Frans) en Tom (Engels). Ik weet nog goed die keer dat ik een dartpijl in het plafond gooide dus ik had er niet zoveel vertrouwen in. Toch ging het me nog vrij goed af en wist ik het zelfs voor elkaar te krijgen om een paar keer de bullseye te raken.

woensdag 8 juni hebben we de ochtend doorgebracht met spelletjes spelen, waaronder een spel met allemaal vragen over Australië. We bleken onwijs slecht te zijn dus dat was wel vrij jammer.
's Middags hebben we meegedaan met een volleybal toernooitje tegen een ander hostel. We waren een team van 6, 3 jongens van het hostel, Evie en wij 2, en we speelden best of 5. Het ging ons vrij goed af en het eindigde uiteindelijk met 3-1 voor ons. Evie was zo blij en vond het zo leuk dat we mee hadden gedaan dat ze ons 's avonds in de bar allemaal een drankje gaf haha.
De rest van onze laatste avond in Mission Beach hebben we maar weer besteed aan darten. Wel jammer dat het dit keer toch echt vrij slecht ging. Nadat we er allemaal zat van waren om gewoon te darten gingen we op de meest random manieren gooien. Met het pijltje verkeerd om of zelf omgekeerd staan en dan gooien bijvoorbeeld. Het ging alleen bijna mis toen Tom probeerde met zijn voet te gooien, want toen ging de pijl recht omhoog en kwam hij bijna op zijn hoofd terecht. Dat was het moment dat we besloten dat het genoeg was geweest en dat het tijd was om ons bed op te gaan zoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Mission Beach

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 34096

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: