Airlie Beach & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Whitsundays

Blijf op de hoogte en volg Lian

02 Juni 2016 | Australië, Airlie Beach

Maandag 30 mei moesten we al vroeg bij de haven zijn. We begonnen vandaag namelijk aan een zeiltocht naar de Whitsundays van 3 dagen en 2 nachten. Eenmaal bij de haven begonnen we met het invullen van allemaal papierwerk en daarna mochten we aan boord om een bed uit te zoeken. We hadden een groep van 30 mensen, waaronder 4 bemanningsleden en we sliepen allemaal in 1 grote ruimte, maar alle bedden waren gescheiden door muurtjes.
Nog voordat we daadwerkelijk vertrokken liet ik het dopje van mijn waterfles het water invallen, sorry zeeschildpadden.
We gingen eerst een heel stuk varen naar onze eerste snorkelplek. Aangezien niemand anders zich vrijwillig aanbood heb ik maar samen met 2 Zwitserse jongens de zeilen gehesen. Heel leuk!
Het eetgedeelte aan boord was nog best lastig. Aangezien we boven op het dek moesten zitten eten en er best een harde wind stond waaide er zo nu en dan nog wel eens iets van je bord. Vooral sla en plakjes brood vlogen zo nu en dan in het rond.
Na de lunch hebben we ons in onze stingersuits gehesen en daarna zijn we wezen snorkelen. Ondanks dat het kwallenseizoen inmiddels over is moet je hier nog altijd voorzichtig blijven aangezien de kubuskwal hier rondzwemt en dit het meest dodelijke dier ter wereld is! Daar wil je dus liever niet door gestoken worden.
Nadat we een tijdje hadden gesnorkeld en allemaal grote en mooie vissen (ik wist niet dat ik vissen leuk kon vinden) hadden gezien was het tijd voor onze introductie duik! Samen met 2 Franse mensen kregen we eerst allemaal uitleg van een instructeur en daarna gingen we rondzwemmen. Ik had geen idee wat ik ervan moest verwachten, maar ik vond het vreselijk! Ik zag bijna niks en ik zat alleen maar in de stress omdat ik steeds iedereen kwijt raakte. Ik werd er heel claustrofobisch van en ik was dan ook blij dat het duiken na zo'n 10 minuten voorbij was. Laat mij maar gewoon snorkelen!
Toen we later op de dag aankwamen bij onze ankerplek zwommen er opeens 3 kleine haaien naast onze boot, het was zo vet!! Ik wilde altijd al een keer een haai zien.
's Avonds gingen we met zijn allen wat drinken en toen we 'even' op bed gingen liggen vielen we beide als een blok in slaap.

Dinsdag 31 mei werden we wakker gemaakt voor het ontbijt. Iedereen was al wakker maar daar had ik echt niks van meegekregen, oeps.
Terwijl we op het dek aan het ontbijten waren zagen we allemaal schildpad koppen boven het water uitkomen. Toen we later naar het strand werden gebracht met de bijboot zwom er een zeeschildpad naast ons dus we konden hem echt super goed zien. Het was geweldig!
Omdat we nog moesten wachten op de andere mensen uit onze groep hebben we maar wat zandspelletjes gedaan. Toen iedereen er eenmaal was gingen we een wandeltocht maken naar Whitehaven beach. Vanaf een uitzichtpunt kan je normaal heel goed de zandlagen, waar Whitehaven beach om bekend staat, in het water zien. Toen wij er waren was het alleen vloed waardoor dit nog niet te zien was. We zijn eerst dus maar even gaan zwemmen bij Whitehaven beach om later weer terug te gaan naar het uitkijkpunt. Het was prachtig!
Terug aan boord kwam de drank weer uit de coolboxen tevoorschijn. Samen met Jon, een Engelse jongen, gingen we allemaal 'awkward escapes' bespreken en dit uitbeelden. We hadden het erg naar ons zin maar we werden een paar keer heel vreemd aangekeken door andere mensen uit de groep. Wat op zich wel begrijpelijk was.

Woensdag 1 juni ontbeten we met een Engels ontbijt. Voor sommige mensen aan boord was dit de normaalste zaak van de wereld, maar voor mij was het weer een hele nieuwe ervaring. Ik moet zeggen dat het best oké was.
Het was alweer de laatste dag van de tour dus tussen de 2 snorkelplaatsen van vandaag in waren we weer terug aan het varen naar het vaste land. Bij de 2e plek was het mogelijk om schildpadden te zien. Wij waren natuurlijk super enthousiast, maar ondanks dat we het allerlangst van iedereen hebben rond gesnorkeld hebben we geen schildpad gespot helaas.
Terwijl we aan het varen waren begon het steeds harder te regenen. Gelukkig had een crawled daar de perfecte oplossing voor, vuilniszakken! Uiteindelijk zat dus bijna iedereen op het dek met een vuilniszak aan.
Toen we bijna terug waren hadden we nog even een nabespreking en moesten we een beoordelingsformulier invullen. Vervolgens moesten we nog een uurtje ronddobberen om te wachten totdat het tij hoger werd.
's Avonds hadden we een after party met iedereen van de boot, inclusief bemanning. Het was heel gezellig! Wel jammer dat ik de hele avond werd geïntroduceerd door Jon als "Dit is Lian uit Amsterdam en ze gebruikt elke dag drugs". Dat is dus gewoon echt het beeld wat alle buitenlanders hebben van Nederlanders!

Donderdag 2 juni hebben we een beetje rondgelopen door Airlie Beach en hebben we een ijsje gegeten.
De rest van de dag hebben we samen met Jon bij de lagoon gezeten. Het was iets te 'koud' om te zwemmen, maar ik ben echt verliefd op de lagoons hier in Australië. Gewoon openlucht zwembaden middenin de stad. Wat wil je nou nog meer?
Na de lagoon zijn we met zijn 3en uit eten gegaan en daarna zijn we in het restaurant blijven hangen omdat het 's avonds verandert in een gezellige bar.
We hebben de rest van de avond doorgebracht met vrienden van vrienden van vrienden. Het bleek ook nog eens karaoke avond te zijn, dus we konden de hele tijd lekker meeblèren met de muziek. Toen er op een gegeven moment iemand niet op kwam dagen bij een liedje van the Killers zijn Eveline en ik samen met een andere jongen die fan was van the Killers dit lied maar gaan 'zingen'. Het was 1 groot feest.
We hadden hier en daar ook nog wat gratis drankjes gekregen. Zo kreeg je een shotje als je iemand met neon verf op je hoofd liet tekenen. Liefde voor neon verf, dus dat zou ik ook al gewoon zonder gratis shotje gedaan hebben, maar goed. Daarnaast hadden we nog van een jongen op het busstation vouchers gekregen voor een gratis drankje omdat hij wegging uit Airlie Beach. Altijd fijn.
Het was een hele gezellige laatste avond!
De volgende dag moesten we weer vroeg opstaan om alweer door te gaan naar de volgende plaats.
Het is inmiddels alweer juni dus het einde van de reis is in zicht..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 34095

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: