De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Lian

07 Februari 2016 | Australië, Sydney

Onze laatste nacht in Nieuw Zeeland werd bruut verstoord doordat er een brandalarm afging midden in de nacht. Onze kamergenoot dacht dat het alarm uit onze kamer kwam waardoor ze op ging staan en we allemaal klaar wakker waren. Gelukkig bleek er niks aan de hand te zijn.

De volgende ochtend hebben we totdat we naar de bus moesten in het hostel doorgebracht en na een uur lopen zaten we in de bus. Natuurlijk bleek dat er ook een bushalte was geweest die dichter bij ons hostel zat, maar daar kwamen we dus te laat achter.
Eenmaal op het vliegveld aangekomen kwamen we erachter dat we pas om 5 uur vlogen en niet om 4 uur. We waren er dus veel te vroeg maar gelukkig scheen de zon en was er een parkje naast het vliegveld waar we konden wachten.
De vlucht duurde zo'n 3 uur en we hadden een tv met heel veel keuze uit films dus het ging vrij snel. Het vliegtuig ging wel als een gek te keer en bij de landing kwamen we zo hard op de grond terecht dat alle beeldschermen het begaven. Toch niet echt de meest fijne vlucht.

In Sydney aangekomen was er vanuit de georganiseerde week (UltimateOz), waar we 8 februari aan beginnen, vervoer naar het hostel geregeld. Wij verbleven alleen de eerste paar dagen in Sydney in een ander hostel waardoor we nog een half uur moesten lopen.
Het hostel was eerst best een shock. Het was er niet echt schoon en we zagen al meteen een muis lopen maar uiteindelijk viel het allemaal wel mee.

5 februari gingen we eerst naar het ontbijt van het hostel. Er waren pannenkoeken dus we waren intens gelukkig. 's Middags zijn we mee geweest met een free walking tour die zo'n 2.5 uur duurde en waar we langs allemaal 'hidden spots' kwamen. Het was erg leuk. Aangezien het begin-/eindpunt van de tour op een half uur lopen van ons hostel was hebben we dus zo'n 3.5 uur gelopen en dit was de eerste keer dat we meteen de eerste dag in een land al iets actiefs hebben gedaan. We waren best trots op onszelf.
's Avonds zijn we wat wezen drinken en hebben we allemaal bijzondere spelletjes gedaan met andere mensen van het hostel.
De rest van de tijd heb ik samen met een grote groep van het hostel buiten op straat doorgebracht. We wilden eigenlijk uitgaan maar dat kwam er niet meer van. Op de één of andere manier ben ik ergens daar mijn paspoort kwijt geraakt dus ik zat gigantisch in de stress omdat het echt een ramp zou zijn om die kwijt te raken. Ik heb allemaal straten af lopen zoeken en vervolgens ben ik naar het politiebureau gegaan die gelukkig heel dichtbij was. Met als resultaat geen paspoort.. Ik ben nog in een hotel geweest waar iemand me aanbood de gegevens van de Nederlandse ambassade op te zoeken, mocht ik dat nodig hebben. Uiteindelijk ben ik maar naar mijn kamer teruggegaan en een paar minuten later kwam een Nederlands meisje die in het hostel werkt mijn kamer binnen, met mijn paspoort! De politie was hem komen brengen. Ik heb zo ontzettend veel geluk gehad!

Ik had zo erg in de stress gezeten dat ik tegen ongeveer iedereen van die avond had gezegd dat ik mijn paspoort kwijt was. Ik kreeg dus steeds de vraag of ik mijn paspoort nog had gevonden, waar ik gelukkig positief op kon reageren.
Vergeleken met de dag ervoor hebben we niet zoveel gedaan omdat we toch wel vrij moe waren nu.
's Avonds zat ik in de tv-kamer waar ze een enge film gingen kijken over aliens. Na de film was er nog een hele discussie over of aliens wel of niet bestaan. Ik was voor het eerst blij dat ik niet in mijn eentje in een kamer hoefde te slapen na het kijken van deze film.

Zondag 7 februari zijn we naar Bondi Beach geweest. Hiervoor moesten we een soort OV-kaart kopen waarmee je op een zondag voor 2.50 dollar de hele dag het openbaar vervoer kan gebruiken. Vervolgens zijn we met een bus en een trein naar het strand gereden. We hadden geen idee waar we uit moesten stappen maar we gokten maar gewoon op de halte waar de meeste mensen eruit gingen. Gelukkig klopte dit.
Nadat we hadden gezwommen en het water uitgingen zagen we pas dat er onwijs veel kwallen op het strand lagen. Ze waren allemaal heel klein maar ze hadden wel mega tentakels. We gingen die keer erna toch wat ongeruster het water in. Het strand was super druk en je mocht alleen maar tussen de vlaggen zwemmen. Op de andere plekken mocht je alleen tot je knieën in het water staan. Overal liep strandwacht rond en er reed zelfs een auto met een megafoon rond om naar mensen te kunnen roepen dat ze te diep in het water waren. Ondanks de kwallen en de drukte zijn we hier de hele dag gebleven en het was een geslaagde eerste Australische stranddag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 34047

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: