Te Anau, Balclutha, Dunedin, Moeraki en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu Te Anau, Balclutha, Dunedin, Moeraki en Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Te Anau, Balclutha, Dunedin, Moeraki en Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Lian

23 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dinsdag 12 januari kwamen we aan in te Anau. We moesten eerst zo'n 4 uur wachten voordat we in ons hostel konden en de rest van de dag hebben we boodschappen gedaan en alvast voor 2 avonden gekookt. We sliepen in een super schoon en netjes hostel. Dat waren we echt niet meer gewend en het was ontzettend fijn.

Woensdag 13 januari was Eveline jarig. We moesten vroeg opstaan om vervolgens naar Milford Sound te gaan. We hadden eerst een bus rit met onderweg allemaal uitleg en tussenstops. Zo konden we ergens ons flesje vullen met water uit de bergen. Vervolgens gingen we met een catamaran door Milford Sound varen. We hadden eerst een lunch aan boord en daarna kon je op het dek gaan staan en zag je alles heel goed. Onderweg kwamen we nog zeehonden tegen en we voeren half in een waterval. Ik had het daarna toch wel vrij koud met mn natte kleding.

Donderdag 14 januari moesten we wederom vroeg opstaan om om 8 uur de bus te halen waarmee we naar Balclutha gingen. Dit is een klein dorpje en van hieruit wilden we de dag erna naar 'Nugget point' fietsen. Dit was een tocht van 30 kilometer heen en 30 kilometer terug, maar dat hadden we er wel voor over. Je kon hier als het goed was allemaal dieren zoals zeehonden en pinguïns spotten. We regelden dus fietsen voor de dag erna en verder hebben we nog ons Working Holiday Visa voor Australië geregeld.

We werden vrijdag 15 januari wakker en het regende heel hard. Hier zouden we dus zo'n 4 uur lang in moeten fietsen en we hadden nog hoop dat het in de middag wel droog zou worden. Het bleef helaas de hele dag regenen waardoor we de fietstocht maar niet meer hebben gemaakt. De rest van de dag hebben we besteed aan het zoeken naar studies. Aangezien ik nog steeds geen idee heb wat ik wil studeren en ik me voor 1 mei aan moet melden werd het wel eens tijd om me daarin te verdiepen. Ik ben er alleen niet veel wijzer van geworden en ik weet nog steeds niet wat ik wil.

Zaterdag 16 januari gingen we alweer door naar Dunedin. 's Avonds gingen we uit en het was heel anders dan we in Nederland gewend zijn. Elk meisje liep rond in een jurk, niemand uitgezonderd (op ons 2 na natuurlijk). Er waren vooral veel barretjes waar het heel rustig was en verder waren er wat clubs waar giga rijen stonden en waar je moest wachten om naar binnen te kunnen omdat het binnen zo druk was. Uiteindelijk hebben we wel wat leuke plekken gevonden en was het een leuke eerste avond in Dunedin ondanks dat we daar als enige in broeken rondliepen.

Zondag 17 januari en maandag 18 januari zijn we op zoek gegaan naar plekken waar we kunnen werken in Australië. Dit was nog een hele klus omdat we geen auto hebben en de meeste boerderijen/werkplekken niet met openbaar vervoer bereikbaar zijn. Zaterdag zijn we nog met 2 kamergenootjes, een Australisch en een Schots meisje, uit eten geweest. Verder hebben we onze tijd vooral besteed aan het zoeken van werk.

Dinsdag 19 januari gingen we van Dunedin naar Hampden. Toen we in onze 'Backpackers hut' aankwamen werden we door onze 2 kamergenoten uitgelachen omdat we hier 2 nachten bleven terwijl er vrijwel niets te doen was. Er was ook geen internet dus dit werden 2 hele rustige dagen.

Woensdag 20 januari zijn we om half 8 's ochtends naar de Moeraki Boulders gelopen. Dit was een wandeltocht van een half uurtje over het strand. We moesten zo vroeg weg omdat je er alleen kon komen tijdens eb en je moest ook nog zorgen dat je voordat het vloed werd terug was, want anders kwam je vast te zitten. Vervolgens gingen onze kamergenoten weg en kregen we een nieuwe kamergenoot. Hij praatte onafgebroken over de meest uiteenlopende onderwerpen. Maar dat was best fijn aangezien we toch niet zoveel te doen hadden. We hadden eigenlijk fietsen willen huren om naar pinguïns te fietsen die 16 kilometer verderop waren. De fietsen bleken echter zoveel gebreken te hebben dat ze ze niet meer verhuurden. Onze kamergenoot heeft later die dag dit stuk gelopen en toen hij terug kwam was hij helemaal verwilderd en doorweekt. Bleek dat er allemaal vogels waren die hem wilden aanvallen. En toen hij over rotsen wilde klimmen kwam er een agressieve zeehond op hem af waardoor hij in het water moest springen om te vluchten. Ik heb me rot gelachen maar hij vond het een heftige gebeurtenis.

Donderdag 21 januari zijn we om 9 uur met de bus naar Christchurch gegaan. Hier kwamen we rond 2 uur aan en om 4 uur ging onze bus naar Kaikoura waar we om half 8 's avonds aankwamen. We hadden dus de hele dag in de bus gezeten en besloten dan ook maar een pizza in de oven te gooien zodat we niet nog hoefden te koken. Jammer was wel dat de pizza 3 keer zo duur was als we dachten.

Vrijdag 22 januari zijn we weer verder gegaan met het zoeken naar werkplekken, kijken welke plekken op de route lagen en bedenken welke we gaan mailen en wat we ze dan precies allemaal moeten vertellen. We hebben namelijk nog geen idee wanneer we precies in welke plaats zijn. Uiteindelijk hebben we na uren hieraan besteed te hebben een paar mensen gemaild die op plekken wonen waar we aan het begin van onze reis door Australië komen. Nu maar hopen op positieve reacties!

• 26 Januari 2016 - 10:49

Ilonka:

Hilarisch jouw verhaal over de door vogels en zeehond aangevallen kamergenoot. Had jou ook kunnen gebeuren