De eerste dagen in Nieuw Zeeland/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Nieuw Zeeland/Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Nieuw Zeeland/Auckland

Blijf op de hoogte en volg Lian

13 December 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Dinsdag 8 december waren we rustig onze tas aan het inpakken zodat we om 12 uur ons hotel uit konden. Werd er opeens naar de kamer gebeld of we wel wisten dat we om 11 uur al uit moesten checken (het was op dat moment al 10.50). Dat was dus even stressen maar we hebben het gelukkig gered. Vervolgens ben ik naar de kapper geweest. M'n haar werd gewassen en geknipt. Ik had met mijn handen aangegeven hoeveel hij eraf moest knippen en dat was ongeveer 1 centimeter. Nou die man bleef maar knippen, knippen en knippen. Mn haar is nu dus een stuk korter dan mijn bedoeling was en ik voelde me na afloop echt een Thais vrouwtje want hij had ook nog mijn haar gestijld. Maar ach, het was een leuke ervaring.
Vervolgens zijn we met de taxi naar het vliegveld gegaan waar we nog 2 a 3 uur moesten wachten voordat we konden beginnen met inchecken en alles. Eenmaal aan de beurt bleek dat we een visum voor Australië moesten hebben als bewijs dat we Nieuw Zeeland weer gaan verlaten. Echter willen wij een working holiday visum aanvragen en dat kan pas na Eveline haar verjaardag. Dat was dus even een stressmomentje maar gelukkig hadden we wifi op het vliegveld waardoor we snel nog online een toeristen visum hebben kunnen regelen.
Om 18.15 uur vertrok ons vliegtuig en na ruim 9 uur vliegen maakten we een tussenstop in Australië. We hebben dus al even een glimp van onze volgende bestemming opgevangen! Na 2 uur wachten in Australië en vervolgens nog 3 uur vliegen kwamen we aan in Nieuw Zeeland. Hier kwam dan eindelijk de strenge bagage controle waar ik al een tijdje tegenop zie. Nog voordat we daar aankwamen liep er al een drugshond aan me te snuffelen. Ik moet zeggen dat ik dat best een beetje eng vond. De controle bleek verder super erg mee te vallen. In het vliegtuig moesten we al een formulier invullen over de bagage die we allemaal mee hadden maar dat werd verder niet echt gecontroleerd. En daarna moesten alleen beide tassen nog door een scan. Conclusie: ik loop nog steeds met mijn complete apotheek te sjouwen. Het is hier 12 uur later dan in Nederland dus toen wij rond 3 uur 's middags in vol daglicht aankwamen in Auckland lag iedereen in Nederland waarschijnlijk te slapen. Toch wel echt een raar idee.
Inmiddels was het dus 9 december. We hadden gelukkig een hostel geregeld dichtbij het vliegveld. Na een reis van zo'n 15 uur waarvan 1 uur slaap waren we toch wel behoorlijk moe. We hadden een hostel in een grote winkelstraat dus er zaten gelukkig wel supermarkten in de buurt. Dat was fijn want we moeten vanaf nu zelf gaan koken. We hebben dus maar meteen boodschappen gedaan en gekookt zodat we vroeg konden slapen.

Donderdag 10 december hebben we ook nog eens heel lang uitgeslapen. De reis was toch wel echt vermoeiend maar we hebben dit keer gelukkig niet zo'n erge jetlag als toen we in Thailand aankwamen.
Vervolgens zijn we de hele dag bezig geweest met een planning maken voor het noordereiland van Nieuw Zeeland. We hadden hier al wel een paar dingen gepland want rond kerst hebben we een hostel geboekt in Napier en met oud&nieuw in Wellington (de hoofdstad). Hier hebben we dus andere steden omheen gepland en zoals het nu is blijven we tot ongeveer 3 januari op het noordereiland en daarna maken we de oversteek naar het zuidereiland.
In onze planning hadden we ook nog wat extra dagen in Auckland gepland, maar ons hostel bleek compleet vol te zitten. We moesten dus nog snel op zoek naar een hostel voor de 3 dagen erna maar vrijwel alles zat vol. Bleek Ed Sheeran hier in de buurt opeens een concert te geven waardoor alles zo vol zat. Gelukkig hebben we na super lang zoeken een nieuw hostel gevonden.

Vrijdag 11 december zijn we meegegaan met een free walking tour. Tijdens deze 3 uur durende wandeltocht werd er van alles verteld over de gebouwen in Auckland, de ontdekking van Nieuw Zeeland en over de oorspronkelijke bewoners. Ook werd er wat verteld over de Kiwi's (de inwoners, niet de vogel of het fruit). Zo is het bijvoorbeeld prima om hier op blote voeten naar de supermarkt te gaan, want dat doen Kiwi's zelf ook wel eens.
Na de tour zijn we naar ons nieuwe hostel gegaan die achter een heuvel blijkt te liggen wat een beetje jammer was. Maar verder was hij prima. Vervolgens zijn we op zoek gegaan naar warme kleren. We vinden het hier namelijk super koud. Van zo'n 30/35 graden in Thailand naar 18/22 graden in Nieuw Zeeland is toch wel echt een grote verandering. Gelukkig vond ik al snel een warme trui en ik ben er ontzettend blij mee.

Zaterdag 12 december hebben we de mount Eden beklommen. Het stond al op onze planning en de gids van de walking tour had ook nog aangegeven dat dit heel leuk was om te doen. Het was niet super ver lopen naar de berg maar de wegen hier zijn heel heuvelachtig dus het was nog best wel pittig af en toe. Het uitzicht op de mount Eden was echt super mooi. Je kon op verschillende stukken stoppen en dan kon je over de hele stad kijken. We zijn hier best lang boven geweest dus de dag was zo'n beetje alweer om toen we terug gingen. Op de terugweg zijn we nog wel even gestopt bij een kabelbaan, ook leuk.

Vandaag, zondag 13 december wilden we naar black sand beaches gaan. Altijd als ik zie dat dat ergens is wil ik er heen maar het komt er nooit van. Vandaag dus ook niet want je moest een eigen voertuig hebben om er te komen of meegaan met een tour maar die was al begonnen om 10 uur 's ochtends en morgen gaan we weg uit Auckland. Vervolgens zijn we de stad ingegaan en hebben we wat leuke winkeltjes bezocht. Het blijft wel echt jammer dat we bijna niets extra's kunnen kopen om mee te nemen want er zijn zoveel leuke dingen te koop.
Het kerstgehalte in Nieuw Zeeland valt me tot nu toe reuze mee. De mensen die wij ontmoet hadden zeiden dat er hier nauwelijks aan kerst gedaan wordt maar er is echt overal wel iets kerstigs te zien en dat vind ik erg leuk! Je ziet zelfs zo nu en dan mensen verkleed als kerstman over straat lopen.
We zijn zonet nog naar een woonwijk gegaan waar 1 straat van begin tot eind helemaal versierd is met kerstversiering. Er liepen dan ook ontzettend veel mensen rond te kijken terwijl er in de rest van de wijk echt niets te doen was. Ik ben er inmiddels wel over uit dat er hier meer kerstversiering is dan in Nederland. Althans hier in Auckland, morgen reizen we door naar Hamilton dus we zullen zien hoe het daar is :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 34100

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: