Hamilton, National Park en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu Hamilton, National Park en Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Hamilton, National Park en Taupo

Blijf op de hoogte en volg Lian

20 December 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

Maandag 14 december zijn we met een 2 uur durende busreis van Auckland naar Hamilton gereden. Het hostel lag niet al te ver van de bus stop vandaan dus we konden er gemakkelijk heen lopen.
We hebben een hele tijd doorgebracht in een enorme supermarkt waar we uiteindelijk met pannenkoeken mix weer vandaan kwamen. Die zijn we dus vervolgens gaan bakken in het hostel maar het was een grote mislukking. De boter was niet goed en de pannen al helemaal niet dus we hadden allemaal baksels die niet echt door konden als pannenkoek.
'S Avonds zijn we nog naar een enorme verlichte kerstboom gegaan die steeds van kleur verandert. Hij was erg leuk en we ontdekten ook nog een 'ijs'baan achter de boom.

Dinsdag 15 december zijn we vroeg opgestaan want we hadden gratis ontbijt bij het hostel maar dat was al van half 8 tot half 9. Vervolgens zijn we dus naar de ijsbaan gegaan om toch een beetje een witte kerst gevoel te creëren. De baan was gemaakt van plastic en de eigenaar was een Nederlander. De baan bleek gemaakt te zijn in Groningen. Stonden we daar in Nieuw Zeeland op een Groningse schaatsbaan..
Vervolgens zijn we nog naar wat kerstwinkels geweest en daarna was het alweer tijd om naar de supermarkt te gaan en te koken. De dagen gaan zo een stuk sneller voorbij nu we steeds zelf ons eten klaar moeten maken en moeten inkopen.

Woensdag 16 december zijn we naar de Hamilton zoo geweest. Ik ben in jaren niet meer naar een dierentuin geweest en dit was weer eens wat anders dan de dierentuin in Emmen. Ondanks dat het keihard begon te regenen was het wel leuk. En als voorproefje op Australië hebben we alvast wat Wallaby's (soort kleine kangaroos) kunnen bekijken daar.

Donderdag 17 december moesten we om 10 uur uitchecken en om half 12 vertrok onze bus naar National Park. In de tussentijd zijn we nog even naar een rivier in de buurt van het hostel geweest want dat was volgens iemand van het hostel 'de mooiste rivier van Nieuw Zeeland'.
Tijdens de busreis heb ik mijn eerste Nieuw Zeelandse schapen (een paar honderd) gespot. Er leven meer schapen dan mensen in Nieuw Zeeland dus het werd ook weleens tijd dat ik schapen zag.
Verder moesten we nog ergens stoppen omdat er een kudde koeien midden op de weg liep.
Het regende keihard toen we aankwamen in National Park en we moesten aan de andere kant van het dorpje zijn. Oké het dorpje is ongeveer 5 straten groot maar dat is best groot als het zo hard regent. We werden vervolgens ook nog voorbijgereden door onze bus dus we hadden ook gewoon afgezet kunnen worden bij ons hostel. Beetje jammer.
We sliepen in een kamer met een Franse en Nederlandse jongen en de Nederlander bleek ook al bij ons in het vorige hostel te zitten.
We hebben alle bus reizen voor het noordereiland geboekt en het grootste deel van de hostels geregeld nadat we hier en daar nog wat in de planning hadden geschoven.
Kerst vieren we nu in Hastings in plaats van in Napier dus we hopen maar dat het daar leuk is rond die tijd.

Vrijdag 18 december werden we met een busje opgehaald en naar de bergen gebracht. Vanaf hier zijn we gaan mountainbiken door de bergen heen over de 'old coach road'. Naar boven was nog best pittig af en toe maar naar beneden was echt super leuk. Alhoewel het nog best eng was als je vlak naast een afgrond stil wist komen te staan. Mijn ketting vloog er onderweg nog twee keer af maar hij kon er gelukkig weer makkelijk op. Anders had ik daar midden in de bergen gestaan zonder hulp. Onderweg waren verschillende plekken waar je kon stoppen en uiteindelijk hebben we er zo'n 2.5 uur over gedaan om bij het eindpunt aan te komen.
Rond 1 uur 's middags waren we weer terug en daarna hebben we nog een keer geprobeerd pannenkoeken te bakken. Dit keer gelukkig met succes.

Zaterdag 19 december was het voor het eerst sinds we in Nieuw Zeeland zijn mooi weer. De korte broek en t shirt konden dus eindelijk weer uit de tas. We hebben eerst een paar uur moeten wachten op de bus nadat we hadden uitgecheckt en vervolgens zijn we naar Taupo gereden. We hadden overigens bijna de bus gemist omdat het een mini van bleek te zijn in plaats van een normale bus. Naar Taupo gegaan met de bus. Eenmaal aangekomen in Taupo hadden we nog even wat problemen omdat we geen idee hadden welk hostel we ook alweer geboekt hadden en we hadden ook geen internet om het op te zoeken. Uiteindelijk is het goed gekomen en zaten we in een totaal ander hostel/straat dan we vantevoren dachten.

Vandaag, 20 december, wilden we gaan kanoën want ons hostel ligt aan the Taupo lake en dat is een reusachtig meer. We konden alleen nergens iets vinden waar je kon kanoën en uiteindelijk zijn we na heel ver langs het meer gelopen te hebben beland op een steiger waar we gezond hebben en eendjes hebben gevoerd. Om 5 uur zijn we mee geweest met een zeilboot waarbij we met wat andere buitenlanders en een kapitein over het meer hebben gevaren. Hierbij voeren we onder andere langs 'maori carvings'. Dit waren afbeeldingen die uitgesneden waren in rotsen als dank voor de maori's. De golven waren vrij hoog en we kregen super veel water over ons heen waardoor het nog vrij koud was. We konden helaas niet de hele tijd zeilen vanwege de wind/golven dus we hebben af en toe met de motor gevaren maar het was super leuk!
Morgen reizen we door naar Napier maar eerst moeten we nog van 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's middags doorbrengen in Taupo met onze backpacks op de rug.