Weekendje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Weekendje Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Weekendje Sydney

Door: Lian

Blijf op de hoogte en volg Lian

21 Februari 2016 | Australië, Sydney

Zaterdag 20 februari gingen we zo snel mogelijk weer het hostel uit omdat het er zo ontzettend warm was. Eerst hadden we een barskills cursus van 4 uur lang. We leerden van alles over glazen en hoe je drinken in moet schenken (daar zitten heel wat regels aan). Daarnaast leerden we bier tappen en mochten we ons eigen drankje maken. Het was best leuk maar ik was zo moe en het was af en toe zo oninteressant dat ik soms bijna in slaap viel.
Na afloop hebben we samen met Klarissa een shirt en pet van het surfkamp opgehaald. Aangezien we niet in ons eigen hostel wilden zijn vanwege de warmte zijn we naar Klarissa haar hostel gegaan. Hier hebben we avond gegeten en de rest van de avond doorgebracht.
's Avonds heb ik Eveline, Klarissa en Davey gedwongen om nog een keer mee te gaan naar de Sidebar. Er was namelijk een beerpong competitie en dat vind ik ontzettend leuk. Ik was samen met Davey een team en we zijn er tot de kwart finales ingebleven. Vooral het eerste spel was heel leuk omdat we eerst super erg achterstonden en vervolgens de tegenstanders opeens inhaalden. Je zag hun gezichten steeds minder hoopvol worden. Zodra je 1 keer verloor lag je er namelijk uit en je kon 100 dollar winnen.

Zondag 21 februari zijn we samen met de Duitse en Zweedse kamergenootjes van Klarissa naar de Blue Mountains gegaan. Het was iets van 2.5 uur reizen maar aangezien het zondag was konden we er voor 2.50 dollar heen. (Ze zouden dit systeem in Nederland ook moeten invoeren, dan kan je dus voor zo'n 2 euro naar Amsterdam) Het was eerst heel erg mistig en we konden echt niks zien. Tijdens het lopen klaarde het gelukkig wel op en hadden we een heel mooi uitzicht. Toen we er eenmaal waren zijn we met een kabelbaan weer teruggegaan naar de beginplek.
's Avonds hebben we weer in Klarissa haar hostel gegeten. Daarna hebben we samen met 4 anderen meegedaan aan een quiz. Er was ook nog een individuele opdracht waarbij je gratis wifi kon winnen. Aangezien wij niet in dit hostel verblijven hadden we daar helemaal niets aan maar we deden toch maar mee. En toen won ik.. Uiteindelijk kreeg ik een koala knuffeltje in plaats van wifi haha. Als je als team eerste werd kreeg je ook wifi, als 2e kreeg je een pak goon (goedkope wijn uit een pak) en als 3e kreeg je een goodiebag. Wij wilden graag 3e worden dus we deden goed ons best maar niet al te goed aangezien we niet 1e wilden worden. Uiteindelijk waren we toch iets te goed want we werden 2e en we hadden maar 1 punt verschil met de 1e plek. Hadden we dus bijna wifi gewonnen.. De wijn hebben we maar weggegeven omdat we allemaal de volgende dag weggingen.

• 27 Maart 2016 - 19:51

Arjen:

Ik was al bang dat je een writersblock had, maar met 4 nieuwe blogs ineens laat je duidelijk zien dat jullie genoeg hebben beleefd om inspiratie te kunnen blijven houden en ons regelmatig van leuke posts te voorzien ;-)