Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lian Jager - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Thailand

Blijf op de hoogte en volg Lian

17 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

De reis verliep gelukkig voorspoedig. Het afscheid nemen was minder heftig dan ik had verwacht en daar was ik erg blij mee. We moesten 6.5 uur vliegen naar Dubai, daar hadden we een tussenstop van 2 uur en daarna moesten we nog 6.5 uur vliegen naar Bangkok. Het vliegtuig was erg fijn. Ondanks dat we eerst door de 1st class moesten lopen waardoor onze eigen stoelen nog al tegenvielen was de reis prima te doen. We kregen bij beide vluchten een maaltijd met alles erop en eraan en je kreeg steeds drinken aangeboden. We hadden ook een eigen tv scherm waar je films kon kijken, muziek luisteren en camera beelden bekijken van de camera's die aan het vliegtuig zitten. En we kregen een kussen en een deken.
In Thailand aangekomen (ik besef het nog steeds niet) werden we meteen overweldigd door de warmte. We hadden beide een joggingbroek aan dus dat was niet echt praktisch. Voordat we onze bagage konden halen moesten we nog een formulier invullen voor ons visum. Ik snap niet helemaal waarom want we hebben in Nederland al een visum geregeld, maar het zal wel goed zijn. Nadat we de backpacks hadden opgezocht was het tijd voor een taxi. Bepakt en bezakt liepen we over het vliegveld, backpack op de rug en daypack voorop. Nadat we de taxi's hadden gevonden snapten we er niks meer van. Steeds als er een taxi aankwam nam hij andere mensen mee dan ons terwijl wij daar toch echt al langer stonden. Bleek dat we een kaartje uit een apparaat moesten halen met een taxinummer erop.. faal.
Na een rit van 40 minuten kwamen we aan bij ons hostel. We moesten even snel wat dingen invullen en daarna mochten we naar onze kamer. We hebben voor de eerste 2 nachten een 2-persoonskamer en de douches en wc's delen we met de andere kamers. Ik heb de eerste kakkerlak al gespot in de wc. Beneden aan de trap moet je je schoenen uitdoen, maar als dit niet in je systeem zit dan is dat iets wat je nog al snel vergeet om te doen. Met als gevolg dat we terug werden geroepen om onze schoenen alsnog uit te doen (wat overigens wel op een vriendelijke manier gevraagd werd gelukkig). We hebben airco in de kamer waar ik ontzettend dankbaar voor ben. De overgang van Nederland naar Thailand is me momenteel nog even iets te groot, maar hopelijk raken we snel gewend aan de temperatuur.
Het is in Thailand 5 uur later dan in Nederland en omdat ik niet echt kon slapen in het vliegtuig was ik ontzettend moe. We zijn dan ook rond 10 uur gaan slapen, maar om 4 uur (dus 11 uur in Nederland) waren we beide klaarwakker. We hebben dus wel een kleine jetlag opgelopen. Vanochtend hebben we dan ook lang doorgeslapen waardoor we het ontbijt van het hostel hebben gemist. Rond een uur of 12 zijn we op zoek gegaan naar ontbijt. Er is een straat vlakbij ons hostel die volstaat met allemaal kraampjes met eten. Eigenlijk zijn er bijna overal wel kraampjes, maar in die straat zijn er echt heel veel. Bij de meeste kraampjes is het echt niet te zien wat voor eten ze nou precies verkopen dus die slaan we maar over. Misschien komt dat later nog als we Thailand iets beter kennen. Naast de kraampjes zijn er ook onwijs veel plekken waar je een Thaise massage kan krijgen. Het eten dat er verkocht wordt zijn vooral rijstachtige dingen en vlees. Niet echt geschikt als ontbijt vonden we dus we hebben dan ook niks gekocht. Wel hebben we een tuktuk rit aangesmeerd gekregen (ramptoeristen als we zijn). De tuktuk zou ons langs 3 buddhaplekken brengen en onderweg konden we stoppen zodat we drinken en iets voor ontbijt konden kopen. Eerst leek het ons niet echt iets want we wilden gewoon ontbijt hebben, maar het kostte 15 baht, nog geen 50 cent, dus dat konden we niet laten schieten. Uiteindelijk hebben we mango gekocht omdat we de rijst zo vroeg nog niet echt zaten zitten.
De tuktuk rit vond ik erg leuk. Het verkeer is hier heel chaotisch en dat maakt het juist zo leuk. Oversteken is wel wat moeilijk. Sowieso rijden ze hier links waardoor het verkeer dus van de andere kant komt wat ik nog wel eens vergeet en de zebrapaden werken ook niet echt. Volgens mij laten auto's je nog eerder oversteken wanneer je niet bij een zebrapad staat dan wanneer je wel bij een zebrapad staat.
Het is momenteel half 8 'S avonds en we hebben verder niet echt meer plannen voor vandaag. We moeten maar vooral even bijkomen want morgen worden we opgehaald en dan gaan we beginnen met ons programma van 3 weken. Hier slapen we op een kamer voor 4 mensen en we kunnen onze dag niet echt zelf indelen, dus slapen zal er wat minder van komen denk ik.
Ik vind het nog steeds super onwerkelijk dat we in Thailand zijn. Steeds als mensen vragen hoe lang we hier blijven en wij antwoorden met 7 weken vraag ik mezelf af of dat wel klopt. En als ze dan ook nog vragen hoe lang we in totaal gaan reizen dan wordt ons antwoord al helemaal onwerkelijk.
Ik voel me nu echt nog een slechte toerist en ik hoop dat ik snel de Thaise gewoontes op ga pakken.

Liefs

  • 17 Oktober 2015 - 23:33

    Arjen:

    Hé Lian, Voor iemand die niet zo van schrijven houdt heb je ons verassend snel van een nieuw verslag voorzien. Leuk hoor, dat wij op deze wijze kunnen meegenieten van jullie avonturen! Ik hoop dat er nog vele enthousiaste verslagen gaan volgen, al zullen jullie daar de komende 3 weken waarschijnlijk weinig tijd voor hebben. Geniet van al het moois in Thailand ook al voelt alles nu nog wat onwerkelijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 34107

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: