Laatste dagen in Thailand! (korte versie) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lian Jager - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Thailand! (korte versie) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Thailand! (korte versie)

Blijf op de hoogte en volg Lian

07 December 2015 | Thailand, Bangkok

Vrijdag 27 november zijn we van Koh Phangan naar Koh Samui gevaren. Dit is een eiland dat een uur varen verderop ligt. We zijn hier naar het strand geweest (dat helemaal aan de andere kant van het eiland lag). We zaten in een taxi samen met een Australisch stel waar we mogen overnachten als we in Australië zijn. Toen we bij het strand aankwamen bleek dat de zee zo ruig was dat er allemaal rode vlaggen stonden. Waaghalzen als we zijn wilden we toch graag even zwemmen aangezien we zo ver gereden hadden. Het was echter heel slecht weer dus toen het enorm begon te regenen zijn we maar weer teruggegaan naar onze eigen plaats.
Na Koh Samui zijn we naar Hua Hin gegaan. Eerst met de boot en vervolgens nog 10 uur met een bus. We hebben hier 3 nachten geslapen en alle 3 in een ander hostel. We hebben hier fietsen gehuurd en het was enorm chaotisch. We fietsten gewoon op de weg tussen allemaal auto's, motoren en scooters maar het was wel heel erg leuk! Ook zijn we naar de zee geweest maar er lagen allemaal aangespoelde kwallen. Erg rustig heb ik dus niet kunnen zwemmen.
Hierna zijn we naar Kanchanaburi gegaan. We sliepen in een bungalow op het water. We zijn hier naar 'The Bridge on the River Kwai' geweest en dit is een enorme brug met een trein rails eroverheen. Deze brug is vooral bekend omdat er een film over is gemaakt. Daarnaast zijn we naar de Erawan watervallen geweest. Dit zijn watervallen met 7 verdiepingen en het is zo'n 2 kilometer lopen om bovenaan te komen (dat is best veel als je slippers aan hebt). De watervallen waren super mooi en elke verdieping had weer zijn eigen leuke details.
5 december zijn we naar Bangkok gegaan. Dit was de dag van de verjaardag van de koning en omdat de koning super belangrijk is was er van alles te beleven en Bangkok was helemaal versierd. En dat terwijl de koning zelf in Hua Hin was. Bangkok was alweer onze laatste bestemming en hier hebben we nog 4 nachten doorgebracht. We zijn hier onder andere naar een weekend market geweest en deze was zo enorm dat we al na een paar minuten verdwaald waren. Morgen, 8 december, vliegen we alweer naar Nieuw Zeeland! Ik vond Thailand echt fantastisch en ik ga vooral de (bijna) altijd vrolijke en behulpzame mensen missen.

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011