Canberra, Sydney en Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Canberra, Sydney en Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Canberra, Sydney en Newcastle

Blijf op de hoogte en volg Lian

07 Maart 2016 | Australië, Newcastle

Woensdag 2 maart kwamen we om 6 uur 's ochtends aan in Canberra. Er was hier nauwelijks iets te doen maar aangezien het de hoofdstad van Australië is wilden we er toch even heen. Het was ontzettend koud zo vroeg maar aangezien er nog niks open was moesten we buiten wachten. We konden onze grote tassen gelukkig al wel in een kluisje doen zodat we die niet mee hoefden te slepen. Vervolgens zijn we maar in een parkje aan het water gaan zitten waar we gekeken hebben naar de vele hardlopers.
Voor de rest van de dag hebben we een dagkaart voor de bus gekocht zodat we de hele dag rond konden reizen, aangezien we maar 1 dag in Canberra hadden. We zijn hiermee naar een war memorial museum geweest en naar het parlement huis. Het parlementhuis was verder niet zo bijzonder maar het had een dak van gras waar je op kon lopen/zitten en dan had je een mooi uitzicht over de stad.
We sliepen in een 2 persoonskamer en aangezien het hier heel warm is is het in de kamers soms echt niet uit te houden. Gelukkig hadden we airco, wel jammer dat we niet snapten hoe die werkte en dat we er dus echt helemaal niets aan hadden.. Het was dus echt snikheet in de kamer.

Donderdag 3 maart gingen we door naar Sydney. De bus vertrok om half 12 en rond 3 uur kwamen we aan. Eenmaal aangekomen hebben we een tijdje rondjes gelopen omdat we de bus naar ons hostel niet konden vinden.
Tot onze grote schrik sliepen we beide in een andere kamer en zelfs op een andere verdieping. Super onhandig aangezien we van shampoo en dat soort dingen allemaal maar 1 fles hebben. Het was best raar om niet in dezelfde kamer te slapen. Gelukkig had ik wel een leuk Engels kamergenootje maar zij vertrok helaas de dag erna alweer.

Vrijdag 4 maart zijn we met de ferry naar Manly beach geweest. Aangezien we die ochtend onze benen hadden laten waxen (na 4 maanden lang benen scheren waren we er echt zat van) mochten we niet de zee in. Gelukkig waren er allemaal leuke winkeltjes dus we hebben ons prima vermaakt.

Zaterdag 5 maart was dan echt onze aller aller laatste dag in Sydney. Ik begon de dag met een hele spannende kamergenoot. Toen ik wakker werd staarde hij me aan terwijl hij muesli aan het eten was en toen we later op het dak (daar was de keuken) zaten te ontbijten kwam hij de hele tijd langs gelopen, de ene keer huppelend, de andere keer met een gek gezicht.
Na de lunch zijn we weggegaan en hebben we oorbellen gehaald. We hadden op het vliegveld een boekje gepakt waar een waardebon voor oorbellen inzat. Best raar aangezien je die waardebonnen echt overal kon pakken en ze dan dus heel veel oorbellen weg moeten geven. We vertrouwden het niet helemaal maar we gingen er toch maar heen. Met de lift gingen we in een gek gebouwtje naar de 2e verdieping waarna we aangestaard werden door een stuk of 10 camera's. Uiteindelijk gingen we er toch weg met oorbellen en bleek het allemaal echt te zijn.
's Avonds hebben we Mexicaans gegeten aangezien we niet zelf ergens konden koken.
Van 7 tot 10 zaten we in de bus naar Newcastle. Hier werden we opgehaald door iemand van het hostel met een mini van. Vervolgens kregen we een rondleiding door Newcastle en daarna konden we eindelijk slapen.

Zondag 6 maart zijn we naar het strand gegaan. Ze hebben hier een gratis bus die je rond kan rijden tussen plekken in het central business district. Omdat zowel het strand als het hostel bij het CBD hoorden konden we dus gratis heen en weer rijden.

Maandag 7 maart wilden we naar een museum, art gallery (het was gratis, vandaar) en een ford. Vol goede moed stapten we in de bus maar eenmaal aangekomen bleek zowel het museum als de art gallery gesloten te zijn op maandag.. Daarna gingen we maar door naar het ford omdat hier gratis rondleidingen gegeven werden. We hadden net de laatste tour gemist toen we aankwamen.. We hebben dus maar onze eigen gids lopen spelen.
's Avonds hadden we onverwachts een barbecue met het hostel. Het is altijd fijn als je opeens niet zelf hoeft te koken!