ABC eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Jager - WaarBenJij.nu ABC eilanden - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lian Jager - WaarBenJij.nu

ABC eilanden

Door: lianjager

Blijf op de hoogte en volg Lian

07 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

De 21ste zijn we aangekomen op Bonaire. We mochten even de stad in waar we naar een klein winkeltje en Lilly’s zijn geweest. Lekker Nederlands. Dat was echt weer even leuk om gewoon Nederlands te kunnen praten tegen buitenlanders. Het was jammer genoeg niet echt lekker weer ofzo. Ze spreken er Nederlands en het weer is ook nogal Nederlands. ’s Middags zijn we met een coole bus met van die open ramen en helemaal beschilderd naar ergens heencgeweest waar we gingen kajakken tussen mangrovebossen door. Voordat we gingen kajakken moesten we het bos opruimen. Het was daar echt een puinhoop. Daarna gingen we met zn allen in het water op de foto. Ik dacht ik blijf zoveel mogelijk droog zodat ik zo meteen niet kletsnat in de kajak hoef. Maar ja, toen werd ik in het water gegooid haha. Uiteindelijk vond ik het toch niet zo erg. Onder het kajakken vertelde een man van alles. Het was best leuk. Alleen jammer dat die op een gegeven moment een ontzettend lang verhaal vertelde terwijl wij afdreven de bosjes in waar heel veel prikvliegen zaten. Ik was de laatste groep die moest kanoën. Ik kwam als eerste van mijn groep aan, maar uiteindelijk hebben we er zo lang over gedaan met onze groep dat de bus al weg was en wij met z’n 14’en met pick up’s zijn teruggebracht. Dat vond ik wel leuk, maar het regende dus we kwamen kletsnat aan op de boot.

De 22ste zijn we aangekomen op Curaçao. Ik had vandaag de eerste camerales. We moesten eerst een storyboard maken om te weten wat we gingen fotograferen. Daarna hebben we ongeveer 10 foto’s gemaakt en ze door elkaar moeten zetten op word. We waren met 2 groepjes en kregen de foto’s van de ander. Die hebben we allemaal in de goede volgorde moeten zetten zonder te weten wat het verhaal was. Het was gelukt :).
In de middag zijn we met de hele groep naar een soort hele grote eettent geweest waar we geluncht hebben.
Verder was het vanaf de middag nogal een ongeluksdag. Een paar dagen geleden heb ik mijn voet opengehaald aan mijn boekenkist... dat is nu ontstoken. Ik ben vandaag van de trap gevallen waardoor m’n heup, elleboog, en voet blauw zijn en toen heb ik ook nog 2 keer mijn voet gestoten wat ook beide ontstoken is geraakt.

1 dag voor kerst was het op Curaçao kerstkoopavond, daarom mochten we nog even de stad in. Het is hier zo leuk met al die gekleurde huisjes. Elk eind van het jaar moet iedereen z’n huis een andere kleur verven werd ons verteld. We hebben ’s avonds sinds een hele tijd een keer patat gegeten. Dat was echt al lang geleden zeg!

De volgende dag zijn we naar een slavenmuseum geweest. De man die ons rondleidde was heel grappig. Hij zei dingen over Nederlanders wel heel erg met nadruk. Dat maakte alles veel heftiger. Al die martelwerktuigen waren echt erg !
Toen we terugwaren mochten we even weer het stadje in. Ik ben met Evie en Marleen naar een terrasje geweest waar we hebben geïnternet.

Kerst was op een zondag en eigenlijk had ik een vrije dag moeten hebben. Jammer genoeg vonden de bemanningsleden dat het een feestdag was en iedereen dus wacht moest lopen. Ik heb nu in totaal in 2 maanden 1x een echt vrije dag gehad :( hopelijk heb ik de volgende zondag wel weer vrij. ’s Avonds hadden we kerstdiner. Het was heel lekker. Iedereen had zich leuk aangekleed en een aantal jongens hadden een stropdas gekocht haha.

Op 2e kerstdag zijn we naar het strand geweest. Daar hebben we eerst gezwommen en daarna hebben we over de streep gedaan. Zo denk je maar dat je inmiddels iedereen heel goed kent... Dat bleek maar weer. Na afloop kreeg iedereen nog een papier waar iedereen die dat wou iets op kon schrijven. Toen dat klaar was hebben we allemaal nog een hele tijd gekletst en gezwommen. Ik ben niet meer zo lang gaan zwemmen omdat er zee egels in het water waren en een paar mensen daar in waren gestapt. De keukenploeg was terug naar de boot geweest en heeft daar tosti’s gebakken en broodjes gesmeerd wat we daarna op het strand gegeten hebben.

De 27ste heb ik even naar huis gebeld omdat papa jarig was. Ik belde toen we al op het strand op de bus aan het wachten waren dus ik moest onder het bellen stoppen omdat we weggingen. We werden met zo’n coole partybus opgehaald. De muziek stond keihard en nadat Merwin en Benjamin begonnen te dansen stonden we na een tijdje met iedereen in de bus te dansen. Onderweg zijn we naar een strand geweest om te zwemmen en gewoon op het strand te liggen, hebben we een vervallen kasteeltje beklommen, naar een park geweest en toen weer terug naar het schip. Het was echt heel leuk!

28 December had ik keukendienst samen met Tess en Wouter. Het was echt heel leuk. Normaal is het heel druk en ben je de hele tijd aan het werk enzo maar dit keer was het echt super relaxt. We hadden tussendoor zelfs tijd over. Zo zou ik wel vaker keukendienst willen hebben.

De 29ste zijn we op weg gegaan naar San Blas.


  • 08 Maart 2012 - 22:31

    Ilonka:

    Meid meid meid, wat een heerlijk verslag. Nog meer van zulke graag :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

School at sea

Recente Reisverslagen:

07 Maart 2012

Cuba

07 Maart 2012

Panama

07 Maart 2012

San Blas

07 Maart 2012

ABC eilanden

07 Maart 2012

Dominica - Martinique
Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 809
Totaal aantal bezoekers 34072

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: