Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Byron Bay en Surfers Paradise - Reisverslag uit Woolgoolga, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Byron Bay en Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Lian

27 Maart 2016 | Australië, Woolgoolga

Dinsdag 22 maart gingen we met zo'n 35 mensen uit het hostel een wandeltocht doen Door Byron Bay. Onderweg kwamen we langs mensen die gingen hanggliden, dat was heel gaaf om te zien. Verder hebben we dolfijnen gezien en we zijn op het meest oostelijke punt van het vaste land van Australië geweest. 's Avonds hadden we een barbecue met het hostel waarna we met allemaal mensen spelletjes deden. We sloten de dag af door uit te gaan met 3 Zweedse meisjes.

Woensdag 23 maart hebben we uitgeslapen. Ondanks dat clubs hier vaak al rond 2 uur dichtgaan waren we toch wel erg moe. We zijn het duidelijk echt niet meer gewend om tot laat op te blijven.
's Middags hebben we surfboards gehuurd maar we moesten eerst nog een paar uur wachten voor we konden surfen omdat het eb was. In de tussentijd wilden we gaan winkelen, maar we zijn bij 3 reisbureaus naar binnen gepraat waardoor we daar geen tijd meer voor hadden. Uiteindelijk was het dan tijd om te surfen. De omstandigheden waren helaas niet zo goed waardoor we het niet lang vol hebben gehouden, maar het was wel weer leuk om te proberen! Bij het hostel hebben we nog even in het zwembad gezwommen en daarna gingen we naar dezelfde club als de dag ervoor. Dit keer om te eten. We hadden namelijk een bon gekregen waarbij je gratis kon eten (wat de pot schaft) of voor de helft van de prijs iets van het normale menu kon krijgen. We kozen maar voor het normale menu aangezien we anders iets van lamssoep zouden krijgen. Na het eten was het tijd voor beerpong. Na een hele spannende eersre ronde kwamen we in de halve finale terecht die we helaas net verloren. Beerpong werd echter gespeeld met water omdat het hier verboden is om echte drankspelletjes te organiseren in een club.

Donderdag 24 maart moesten we om 9 uur de surfboards terugbrengen. Vervolgens hebben we uitgecheckt en hadden we een afspraak met 1 van de tour operators van de dag ervoor. Hier hebben we een tour naar Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld, en een tour naar de whitsundays geboekt. Aangezien we bij beide heel lang moesten nadenken wat we de beste tour vonden misten we bijna onze bus. De bevestigingen van de tours werden nog naar ons toegebracht omdat we geen tijd meer hadden om daar op te wachten. In Surfers Paradise hadden we een appartement met 2 slaapkamers voor in totaal 8 mensen. 's Avonds was er een hotdogavond maar daar was echt iets mis mee want we voelden ons daarna beide een beetje ziek dus dat was spijtig. Surfers Paradise is een echte uitgaansplek dus we hadden kaartjes gekocht voor een pub crawl en daarbij zaten ook kaartjes waardoor je de andere dagen gratis toegang had in clubs. We wilden samen met een Duits meisje uit ons appartement, Laura, uit maar vanwege goede vrijdag ging alles om 12 uur sluiten. Aangezien het al 10 uur was en er overal mega rijen stonden had het niet meer zoveel zin. Terug bij het appartement hebben we nog maar even op ons balkon gezeten vanaf waar we een mooi uitzicht over de stad hadden.

vrijdag 25 maart hebben we niet zoveel gedaan omdat bijna alles gesloten was. 's Avonds wilden we eigenlijk weer uit maar omdat alles maar van 12 tot 2 open was besloten we energie te besparen voor de dag erna en Laura was ook al in slaap gevallen.

zaterdag 26 maart hebben we een beetje door de stad gelopen. Ik heb maar weer 2 paar nieuwe slippers gekocht aangezien van mijn andere paar opeens eentje uit elkaar viel.
We moesten vroeg eten omdat we om half 7 bij de bowlhal moesten zijn. Vandaag was de pubcrawl en hierbij gingen we eerst bowlen en vervolgens naar 3 clubs waar we allemaal een drankje kregen. We deden geen echt spel bij het bowlen maar je kon gewoon gooien als je daar zin in had. Wij zaten bij een baan met 2 Deense en 2 Braziliaanse meisjes en af en toe kwamen er andere mensen bij om even te bowlen en vervolgens weer weg te gaan.
Bij de eerste club werd er een spel gedaan met 7 jongens en meisjes. De meisjes zaten op een stoel en de jongens moesten een magic mike optreden geven voor 1 van die meisjes. Dit leverde hele komische taferelen op.
Bij de 2e club moest iedereen dansen en kregen de beste jongen en het beste meisje een shirt. De liedjes waar we op moesten dansen waren dingen als de macarena en gangnam style dus ik had het helemaal naar mijn zin.

Zondag 27 maart gingen we weer even de stad in. Overal waren straat artiesten omdat de 'Australian street entertainment championships' aan de gang waren. Er werd van alles gedaan (zingen, acrobatiek, goochelen, kunstjes met fietsen) dus overal was wel iets te beleven.
's Avonds hebben we super lui bij de Subway gegeten en dit was alweer onze laatste dag in Surfers Paradise.