Port Macquarie en Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu Port Macquarie en Coffs Harbour - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Port Macquarie en Coffs Harbour

Blijf op de hoogte en volg Lian

13 Maart 2016 | Australië, Port Macquarie

Dinsdag 8 maart moesten we vroeg op om om half 10 de bus te halen. Dit ging nog bijna mis omdat iemand van het hostel ons naar de bus zou brengen maar hij opeens weg was. Gelukkig konden we door iemand anders gebracht worden. Vervolgens moesten we 5 uur rijden naar Port Macquarie. Hier werden we opgehaald door een heel energiek persoon die ons naar het hostel bracht. Eenmaal aangekomen bij het hostel gingen we naar het strand, maar we waren vergeten ons in te smeren dus toen hebben we maar op een bankje in de schaduw naar surfende mensen gekeken.
's Avonds was er een poolcompetitie waar ik graag aan mee wilde doen, maar ik had natuurlijk de inschrijving even gemist. De rest van de avond ben ik dus maar gewoon gaan kijken naar poolende mensen.

Woensdag 9 maart hebben we wat praktische zaken geregeld aangezien er in het hostel een computer was waar we gebruik van konden maken. Is toch wel een stuk handiger dan via een mobiel. We hebben onder andere mensen gemaild via een site met de vraag of we voor ze konden werken tegen kost en inwoning.
Vervolgens zijn we naar het koala hospital gegaan. Hier worden koalas opgevangen die om wat voor reden dan ook behandeld moeten worden. Het was echt een soort mini ziekenhuis. We kregen hier een kleine rondleiding en we konden zien dat verschillende koala's medicijnen kregen. 's Avonds was er een quiz avond in het hostel. We waren in 3 teams verdeeld en we kregen 4 verschillende rondes met vragen. Onze bijdrage was helaas niet zo groot. Ik wist in totaal 2 vragen, oeps. We hadden een enorme filmfanaat in ons team en 1 ronde ging helemaal over films, dus die punten hadden we in de pocket. Gelukkig werden we toch nog 2e en kregen we een fles wijn.

Donderdag 10 maart hebben we een coastal walk van 8 km over het strand gedaan. Het was heel leuk, maar wel ontzettend warm.
's Avonds gingen mensen gitaar spelen en ging een grote groep zingen. Het was nogal vals meestal maar het gaf wel een hele leuke sfeer. Later hebben we nog jenga gedaan waarbij aan elk blok een regel verbonden was. Zo moesten een jongen en meisje van kleren ruilen waardoor de jongen de rest van de avond in een jurk liep.

Vrijdag 11 maart namen we de bus naar Coffs Harbour. We bleken met 8 mensen uit de bus in hetzelfde hostel te zitten maar iedereen was vergeten het hostel te bellen voor een pick up. Er ging steeds iets mis met bellen waardoor we uiteindelijk 3 kwartier hebben gewacht tot we werden opgehaald. Inmiddels was het al heel laat waardoor we alleen nog naar de winkel konden.

Zaterdag 12 maart gingen we met wat mensen van het hostel naar het strand. Eerst sprongen we van de 8 meter hoge pier af. Om dit te doen moest je over een hek klimmen om op een paal te gaan staan. Het was super eng en het duurde eventjes voordat ik durfde te springen. Vervolgens zijn we wezen beach volleyballen en gingen we bodyboarden.
's Avonds was er een kampvuur op het strand. Na een tijdje werd het vloed waardoor het kampvuur in het water eindigde dus de rest van de avond was het lekker koud maar wel heel gezellig.

Zondag 13 maart gingen we in de rivier stand up paddle boarden. We wilden dit al een hele tijd doen maar het kwam er steeds niet van. We hebben een tijdje terug boer zoekt vrouw ('farmer wants a wife') gekeken waarbij mensen gingen suppen en steeds van het bord vielen, we hadden dus verwacht dat dit ook bij ons zou gebeuren. Uiteindelijk bleek dit reuze mee te vallen en was het veel makkelijker dan we dachten.
Eenmaal terug hebben we een tour en vluchten geboekt. We gaan half april 7 dagen naar de outback, midden Australië.
's Avonds hadden we een barbecue met het hostel. Het is echt heel fijn dat de hostels hier zo vaak eten verzorgen. Scheelt ons weer koken :)