Vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lian Jager - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Lian Jager - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Lian

14 Oktober 2015 | Nederland, Groningen

Nog steeds heb ik niet het idee dat ik morgenavond al in het vliegtuig zit, maar het is toch echt zo. Samen met Eveline vlieg ik naar Thailand waar onze 8 maanden durende reis gaat beginnen.
We beginnen in Thailand met 3 georganiseerde weken. Een oriëntatieweek waar we van alles leren over de Thaise cultuur, een trekking door de jungle die op de laatste dag eindigt in een luxe hotel en dan nog een week waar ik het allermeest naar uitkijk, werken met olifanten! De overige 4 weken hebben we nog niets gepland. Waarschijnlijk krijgen we genoeg tips van andere mensen en verandert onze planning hierdoor heel vaak.

Op 8 december vliegen we naar Nieuw Zeeland. Hier blijven we ongeveer twee maanden en hier gaan we dus kerst en oud & nieuw vieren terwijl het zo'n 30 graden is. Ik heb al gehoord dat de kerstbomen daar gemaakt zijn van allemaal verschillende materialen maar niet van echte bomen, dus ik ben benieuwd. We hebben voor Nieuw Zeeland alleen de overnachtingen geregeld tijdens deze feestdagen omdat we anders kans hadden dat we ergens in een achteraf gelegen buurt terecht zouden komen of op het strand moesten slapen (wat op zich ook niet heel erg is) omdat alle hostels en hotels rond die tijd vol zitten. Verder is het plan dat we zowel het Noorder- als zuidereiland rond willen reizen en hopelijk kan er hier ergens een ontmoeting met Emma en Eva plaatsvinden die op dat moment ook in Nieuw Zeeland zijn :)

4 februari is het tijd voor onze laatste bestemming. We vliegen dan naar Australië en hier zullen we iets langer dan 4 maanden blijven. We beginnen hier weer met een georganiseerde week, dit keer in Sydney. Hier krijgen we een werkworkshop omdat het onze bedoeling is dat we in Australië gaan werken. Hiernaast gaan we deze week sandboarden, een kroegentocht doen, met een zeilboot door de haven van Sydney varen en een tour maken langs de stranden van Sydney. Vervolgens is het plan om, nadat we naar beneden zijn afgereisd naar onder andere Melbourne en misschien Tasmanië, de hele oostkust af te reizen en ondertussen dus te werken. Welke plaatsen we precies gaan bezoeken hangt er gedeeltelijk vanaf waar werk te vinden is.

Na in 8 maanden tijd ruim 50 uur gevlogen te hebben komen we 16 juni terug in Nederland. Hopelijk ben ik dan heel veel ervaringen, herinneringen en verhalen rijker.

Ergens in deze tijd moet ik me nog gaan bekommeren om welke studie ik wil gaan volgen. Dat wordt nog leuk.


De afgelopen weken hebben vooral in het teken gestaan van afscheid nemen, afscheid nemen en nog meer afscheid nemen. Het was heel raar omdat het idee dat ik weg ga nog niet helemaal is doorgedrongen. Daarnaast deed ik allemaal dingen voor het laatst (althans voor de komende tijd) en die momenten zorgden ervoor dat ik even besefte dat ik echt weg ga en dat kwam af en toe hard aan. Ondanks dat ik er ongelooflijk veel zin in heb ben ik stiekem wel een beetje zenuwachtig.

Ik hoop jullie via deze manier een beetje op de hoogte te kunnen houden van alles wat ik ga doen. Maar omdat ik niet zo van schrijven houd kan het een tijdje duren voordat ik weer iets nieuws post.

Nu ga ik maar eens mijn tas inpakken.

  • 14 Oktober 2015 - 23:07

    Petra :

    Lieve Li!!
    Wat n spannend avontuur staat jullie te wachten! Boordevol nieuwe ervaringen, beslissingen en herinneringen. Heel veel succes met jullie spannende onderneming.Wees voorzichtig, geniet ervan en hopelijk ga je schrijven toch iets leuker vinden zodat we je een beetje (uit eerste hand) kunnen volgen!!

  • 15 Oktober 2015 - 12:05

    Dita Bos:

    Beste Lian,
    Heel veel plezier! Geniet van deze mooie landen. Ik ga je zeker volgen via deze site. Je hoeft niet altijd te schrijven, een foto posten is ook altijd goed :-).
    Groetjes buuf Dita

  • 15 Oktober 2015 - 22:27

    Annette:

    Leuk geschreven Lian, zo krijgen we een goed beeld van je reis. Cool dat je met olifanten gaat werken. Zorg goed voor ze!! Ik ben benieuwd naar het vervolg. Have fun! X Annette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Lian

Ik ga van 23 oktober 2011 t/m 28 april 2012 een half jaar durende reis en school combineren. Dit ga ik doen met 33 andere leerlingen met de organisatie school at sea: www.schoolatsea.com Van 15 oktober 2015 tot en met 15 juni 2016 reis ik samen met Eveline door Thailand, Nieuw Zeeland en Australië.

Actief sinds 27 Sept. 2011
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 34067

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2015 - 15 Juni 2016

Down Under

23 Oktober 2011 - 28 April 2012

School at sea

Landen bezocht: